ALLA <3-DAG

Det här med alla hjärtans-dag har aldrig riktigt varit min grej och inte heller i år har det blivit det. Jag har lunchat med min mor idag och ikväll har jag ingenting planerat medan alla andra lägger ut massor med pengar på blommor, choklad, kläder och andra presenter. Jag, ja jag lägger mina pengar på mig själv och ingen annan, då jag ikväll ska ägna mig åt tv-tittande och bara vara med mig själv. Min åsikt - alla <3-dag är så överskattat!
Men å andra sidan kanske jag skulle ha en annan åsikt om det om jag hade nån att dela dagen med.
Men jag är inte mycket för romantik och grejer. Rosor, choklad, middagar m.m är saker som inte står så där jätte högt upp på listan. Jag föredrar nog att laga mat hemma och äta i lugn och ro utan att folk stirrar på mig när jag äter. Men choklad - det är ju faktiskt alltid gott, vare sig det är alla <3-dag eller inte. Oså kommer vi till det här med rosor då, varför vill jag inte ha typ den, enligt många, finaste blomman man kan få en sån här dag? Svaret är enklet - jag hatar blommor. Det spelar ingen roll om det är rosor, tulpaner, solroser, blommar har aldrig varit min grej egentligen. Dessutom kan jag inte ta hand om en blomma, jag glömmer typ bort att vattna dom - och utan vatten, ja då dör dom.
Jaja, men till alla er som tycker om den här dagen och har nån att dela den tillsammans med, äter god mat, får blommor eller choklad - glad alla hjärtansdag! :-)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0