Tänka, tänkte, tänkt

Det är vad jag har spenderat dom senaste dagarna med. Tänka! Jag har tänkt på hur jag har kunnat blivit den jag är idag, vilka misstag jag har begått. Vilka underbara vänner som har gjort mig till den jag är och alla dom som svikit mig. Dom personer som ljugit och gjort mig svag, dom personer som stöttat mig att ta mig upp och visa att jag är så mycket bättre än dom som sårar mig.
Jag har tänkt på personer som var mina bästa vänner, hur ett litet snedsteg kan förstöra en underbar vänskap, eller en vänskapskrets. Hur tomt det känns utan dessa personer. När man väl har vant sig att vara utan dom, gör man ännu ett snedsteg och förlorar ytterligare vänner. Detta snedsteg kan vara världens minsta sak för mig, vännen och alla runt omkring - till en början. Men folk idag har en förmåga att förstora upp dessa små saker. Folk faller för grupptryck och massa annat. Själv står jag där och inser till slut vad det är jag förlorar. Jag tänker samma sak varje gång "du vet inte vad du har förrän du förlorar det." Men om jag vet vad det är jag har och inte trodde att det var något snedsteg, då kanske jag inte kände personerna så som jag trodde? Jag vet inte!
Men så har vi dom här vissa personerna som får mig att inse en jobbig sanning som jag inte vill inse, men ibland är det nödvändigt. Hur jobbigt det än är! Men det är ändå dom personer som får mig att skratta mest. Det är dom personerna som kan få mig att gråta och skratta samtidigt, dom som vet vad jag behöver höra, inte vad jag vill höra! Dom låter mig stå och bara skrika rakt ut om jag vill eller behöver. Dom låter mig åka flera mil härifrån om jag behöver, men dom sitter alltid bredvid mig! Det är dom personer jag skulle dela cell med i fängelset om jag någon gång skulle hamna där! Det är dom personer jag bråkar som allra mest med, men som jag ALLTID blir sams med igen! Det är dom personer jag kan ringa mitt i natten bara för att berätta att jag är hungrig. Det är dom personer jag vet att jag känner och som jag vet känner mig. Dom personer jag kan vara mig själv med till 100%.
Det är dom personer jag kallar mina bästa vänner!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0